Przeprowadzki-Blog.pl

Prawdziwe doświadczenia autora

Miej dzisiaj wspaniały dzień!

Dlaczego (nie) kochamy silników 1,5 dCi w taxi bagażowych?

Taksówka bagażowaSilnik 1,5 dCi – to, na pierwszy rzut oka, marzenie niejednego kierowcy. Wydajny, tani i przede wszystkim – nowoczesny. Tak, te wszystkie cechy sprawiają, że warto go nabyć. Ale nie łudźmy się, to tylko teoria. W praktyce jest zupełnie inaczej.

Dlaczego silnik 1,5 dCI nie jest taki, jaki powinien być w taksówce bagażowej?

1. Silnik ten, wymaga doskonałej jakości paliwa. A nawet jeśli takie zatankujemy, to i tak nie ma pewności, że wrażliwe wtryskiwacze się nam nie zatkają. Dlatego, mając samochód z tym silnikiem, musimy uważać gdzie tankujemy. Aha i jeszcze jedno – koniec z tankowaniem na „byle jakich” i z reguły tańszych stacjach paliw.

2. Wtryskiwacze, to kolejny poważny problem w tym silniku. Choć 1,5 dCi, to z pewnością swoisty szczyt, jaki motoryzacja mogła dać nam pod koniec ubiegłego dziesięciolecia, to wtryski należą do elementów, które raczej się jej nie udały.

Gdzie owe silniki możemy znaleźć?

Choć wspomniane jednostki napędowe, są w praktyce dość awaryjne, to niestety, możemy je spotkać w wielu rodzajach samochodów. Szczególnie takich, od których wymaga się dużej mocy (np minivany) i jednocześnie – niewielkiego spalania.

Jeśli więc wykorzystujemy nasz pojazd, do częstego transportu ludzi i towarów, bezwzględnie uważajmy! W niektórych pojazdach, zasilanych przez ten silnik, do poważnych awarii dochodziło już po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. A jak wiadomo, silnik Diesla to wyzwanie dla kierowcy. Kosztowne wyzwanie…

Podsumowanie

I chociaż 1,5 dCi może pochwalić się bardzo dobrymi osiągami a szczególnie ekonomiczną jazdą, to w praktyce… przegrywa starcie z nowszymi, acz wydajniejszymi wersjami 1,7. Trzeba jednak przyznać, że pali on bardzo mało. Jeśli więc wykonujemy różne usługi transportowe (np przeprowadzki), to oszczędności wynikające z korzystania z niego zauważymy bardzo szybko.