Przeprowadzki-Blog.pl

Prawdziwe doświadczenia autora

Miej dzisiaj wspaniały dzień!

Przekładnia skrzyni w aucie bagażowym

Przekładnia skrzyni w aucie bagażowymWzgardzie przekładniowe musza umożliwić minimalną wartość dzielnika tarcia w styku kół zębatych i łożysk tocznych, żeby szkody potęg w skrzyniach przekładniowych były minimalne. Muszą zagłuszać zużycie tribologiczne i żrące komponentów przekładni i przejmować ciepło, studzić skrzynię rytmów a także redukować opory tarcia. Odrzuci przekładniowe kreowane z bazy olejowej i pliku dodatków mają wymagane właściwości reologiczne, smarnościowe, przeciwutleniające, przeciwkorozyjne i przeciwpienne.

Kreują warstwy elastohydrodynamiczne w obrębach zazębiania kół zębatych i łożysk tocznych przy różnych poślizgach w okręgach tarcia. Parametrem charakteryzującym właściwości reologiczne oleju jest jego lepkość, która ma wielce obszerniejsza wartość niż olejów silnikowych, aby zapewnić przekupywanie hydrodynamiczne ewentualnie elastohydrodynamiczne przekładni w pełnym przedziale szybkości, obciążeń dynamicznych i temperatury obszarów tarcia.

Skrzynia biegów w bagażówce

Zwiększajac lepkość oleju w określonym przedziale, amortyzuje się zużywanie zębów przekładni, natęża się cechy amortyzacyjne zazębienia, ogranicza wypływ oleju z przestrzeni międzyzębnych oraz ewoluuje uszczelnienie skrzyni, lecz wzmacnia straty mocy na rozgromienie oporów wewnętrznych i pogarsza chłodzenie obszarów tribologicznych w skrzyni ciągów. Olejem przekładniowym są przekupywane nie tylko koła zębate, ale także łożyska toczne, sprzęgła i synchronizatory. Wobec tego zignoruj przekładniowy ma niższa lepkość, niż to bierze się z hipotez elastohydrodynamicznego przekupywania.

Temperatura pracy oleju jest cecha w rozległym kierunku i wobec tego wskaźnik lepkości ma duża wartość w konsekwencji dodawania do oleju konstytutywnego wieloczasteczkowych polimerów organicznych.